5 Mayıs 2011 Perşembe

Dinleti



''An''ıma düşen, kulağıma değen, içimde bir yere dokunan Farsça şiirin sözleri;

Saçlarını verme rüzgara, vermeyesin bade beni
Naz bünyan etme sakın,yıkmayasın bünyadım
İça mey herkez ile, içmeyeyim can kanını
Serkeş olma ta göklere, yükselmeye feryadım
Şehrimin şöhreti olma ki, kaçmayayım dağlara ben
Şirin'in şevkini gösterme, etme beni Ferhad'ın
Merhamet eyle bu miskin bana, tez yetiş feryada
Ki Asıf'ın eşiğinin toprağına varmasın feryadım
Senin cevrinden Hafız haşa yüz çevirmez
Ben senin tutsağın olduğumdan beridir azadım
İçme mey herkez ile, içmeyeyim can kanını
Serkeş olma ta göklere, yükselmeye feryadım
Beni tutsak eylemeye halkalama saçlarını
Savurma kakülünü rüzgara savrulmayayım
Yar el olma bana, gitmeyeyim kendimden
Yeme gayrın gamını, etme sevincimden
Yar yar
Yak yanaklarını ta kalmayayım gül yaprağına
Boy posunu uzat ki, azad olayım serviden
Her meclisin mumu olma,yakmayasın bizleri sen
Herkesi aklına getirme, gitmeyesin aklımdan
Zülfünü verme yele, vermeyesin bade beni
Naz bünyan etme sakın, yıkmayasın bünyadım

Şiir:Hafız
Çeviren:Haşim Hüsrevşahi
Bünyan etmek:bir binayı inşa etmek
Bünyad: temel

Hiç yorum yok: